Dječji vrtići Ivana Brlić Mažuranić

Nacionalni program odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo

DV ˝Kosjenka˝ - Boravak na zraku

Boravak na otvorenom, zbog svoje veličine i osjećaja slobode koje pruža, omogućuje sudjelovanje većeg broja djece u aktivnostima koje nisu ostvarive u sobama dnevnog boravka. Potaknuti mogućnošću kvalitetnog planiranja i organiziranja boravka na zraku, ne samo radi zdravstvenih aspekata, nego i zbog brojnih mogućnosti usvajanja novih spoznaja te razvoja istraživačkog duha i kreativnosti djece, odgojiteljice su  s djecom organizirale raspravu na temu "Što i kako se možemo igrati na zraku?". Projekt ˝Boravak na zraku˝ je ujedno i nastavak prethodnog projekta u kojem se promišljalo što učiniti kako bi dvorište postalo čisto i sigurno mjesto za igru.
Stalnim praćenjem vremena koje se provodi na zraku uočeno je da je to vremenski dug period, kako u dnevnom rasporedu tako i kroz godinu. Dvorište je organizirano kao "produžena" soba dnevnog boravka i mjesto koje djeci omogućuje razvoj istraživačkog duha, ali i razvoj na ostalim područjima. Podjeljeno je  na prostorne cjeline - centre u kojima su se djeca grupirala u aktivnostima prema svojim interesima i potrebama (likovni, čitanje i pisanje, manipulativni, glazbeni, istraživački centar).
Učestale su bile šetnje, tjelesno vježbanje i male tjelesne aktivnosti na terasi.
Boraveći svakodnevno na zraku, aktivnosti su potaknule djecu i odgojiteljice  na praćenje kakvoće zraka uz pomoć roditelja koji je zaposlen u Centru 112. Nastavljeno je s radom eko patrole koja je imala zadatak svakodnevno brinuti o čistoći dvorišta, ali i sigurnog izlaska na dvorište. Djeca su aktivno sudjelovala u postavljanju pravila igre, ali i u njihovom poštivanju. Tijekom boravka na zraku djeca svih skupina zajedno su surađivala bez obzira na dob i spol. Veliku ulogu u projektu imale su tradicijske igre koje su djeca i roditelji bilježili u posebno oformljenom centru. Roditelji su svakodnevno surađivali donoseći pedagoški nestruktirani materijal te u uređenju vrtićkog atrija. Kroz sve igre boraveći na zraku razvili su se prijateljski osjećaji, suradnja i timski rad između djece. Čekajući u redu kako bi se spustili niz tobogan, popeli na penjalicu učili su se strpljenju, suradnji, dogovaranju i pregovaranju. U natjecateljskim igrama vidljiva su ponašanja fair play, podnošenje poraza na prihvatljiv način, sposobnost uživanja u aktivnostima bez obzira na pobjedu ili poraz. Radeći na projektu djeca su stekla bolje razumijevanje humanih vrijednosti: prijateljstvo, ljubav, nenasilje, empatija te su naučila bolje izražavati i kontrolirati svoje osjećaje. Kvalitetna organizacija boravka na zraku te potrebne mjere sigurnosti su ono što je svakodnevno bilo u središtu pažnje. Boravkom i igrama na zraku zadovoljeno je jedno od temeljnih dječjih prava - pravo na igru i učenje kroz igru.
Projekt je predstavljen na zajedničkom roditeljskom sastanku, Odgojiteljskom vijeću Ustanove te na panoima vrtića.

gallery1 gallery1 gallery1   

  • mt_gallery
    Ponedjeljak, 02. svibanj 2016.

    Smotra projekata iz područja Građanskog odgoja i obrazovanja

    U Požegi je dana 18. ožujka 2016. godine održana Međužupanijska Smotra projekata iz područja Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko…
  • mt_gallery
    Četvrtak, 03. ožujak 2016.

    DV "Trnoružica " - Zdrava hrana

    Ideja projekta „Zdrava hrana" bila je upoznati djecu s važnošću zdrave prehrane za njihov rast i razvoj, uključiti ih u pripreme jednostavnih i zdravih jela s namirnicama koje su im…
  • mt_gallery
    Četvrtak, 03. ožujak 2016.

    DV "Pčelica" – „Dijete u svijetu glazbenih instrumenata“

    Kroz svakodnevne igre i aktivnosti u vrtiću primijetili smo sve veću zainteresiranost djece za sviranje na instrumentima u glazbenom centru. Tako je nastala tema našeg projekta, a cilj…
  • mt_gallery
    Utorak, 19. ožujak 2013.

    DV ˝Seka i braco˝ - Igre djece svijeta

    Početkom pedagoške godine slikovnica „Zlatna Ribica" je bila poticaj za izradu projekta i nastavak projekta „Putovanje oko svijeta".Djeca su pokazala veliki interes koji je potaknuo…
  • mt_gallery
    Ponedjeljak, 11. ožujak 2013.

    DV ˝Stribor˝ - Zdravi zubi – mogu i hoću sam

    Prepričavanje različitih događanja koja su se dogodila u vezi dječjih zubi potaknulo je niz pitanja: Zašto se zub klima? Zašto je ispao? Hoće li ostati rupa na mjestu zuba? Hoće li…
  • mt_gallery
    Četvrtak, 07. ožujak 2013.

    DV ˝Trnoružica˝ - Mali istraživači

    Dijete ima neodoljivu potrebu za istraživanjem. Pokreće ga unutrašnja motivacija koja je puno djelotvornija ako joj se pridruži i vanjska motivacija, što su u ovom projektu bili…
  • mt_gallery
    Srijeda, 06. ožujak 2013.

    DV ˝Maslačak˝ - Živjeti u skladu s prirodom

    Šetnja do potočića u blizini vrtića, stanje u kojem je zatečen, iskrena emocionalna reakcija djece te lavina dječjih pitanja inicirala su provođenje projekta ˝Živjeti u skladu s…
  • mt_gallery
    Srijeda, 06. ožujak 2013.

    DV ˝Kosjenka˝ - Boravak na zraku

    Boravak na otvorenom, zbog svoje veličine i osjećaja slobode koje pruža, omogućuje sudjelovanje većeg broja djece u aktivnostima koje nisu ostvarive u sobama dnevnog boravka. Potaknuti…
  • mt_gallery
    Srijeda, 06. ožujak 2013.

    DV ˝Ivančica˝ - Djeca pomažu djeci

    U dječjem vrtiću „Ivančica" nalaze se mješovite skupine koje imaju zajedničku garderobu. Dolaskom nove djece na početku pedagoške godine primjećeno je kako djeca spontano pomažu djeci…
  • mt_gallery
    Srijeda, 06. ožujak 2013.

    DV ˝Hlapić˝ - U dodiru s prirodom

    Susret djece s prirodom započinje u obitelji i dječjim vrtićima. Predškolska dob predstavlja ključno razvojno razdoblje za mnoga područja pa tako i ovo. Početak razumijevanja prirode…
  • mt_gallery
    Srijeda, 06. ožujak 2013.

    DV ˝Radost˝ - Naša mala scena

    Lutka i scensko stvaralaštvo neizostavan je dio dječjeg razvoja i svakodnevnice bilo u obiteljskom ili izvanobiteljskom okruženju. Djeca se od najranije dobi susreću s lutkama i…
  • mt_gallery
    Utorak, 05. ožujak 2013.

    DV ˝Pčelica˝ - Rastimo zajedno s prijateljima-različitosti nas obogaćuju

    Svakodnevni život u skupini predškolaca različite životne dobi (djeca od 5 do 7 godina ), različitih potreba (djeca s posebnim potrebama) te različitih mogućnosti potaknuo je na…