Dječji vrtići Ivana Brlić Mažuranić

Nacionalni program odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo

DV ˝Maslačak˝ - Živjeti u skladu s prirodom

Šetnja do potočića u blizini vrtića, stanje u kojem je zatečen, iskrena emocionalna reakcija djece te lavina dječjih pitanja inicirala su provođenje projekta ˝Živjeti u skladu s prirodom˝. Djeca su i kod kuće pričala roditeljima o potočiću koji je umro, a oni su im govorili o dugotrajnoj suši u Slavoniji, bunarima u kojima više nema vode ili su jednostavno rekli: „Nema kiše". Djeca su radoznala, ne razumiju što je suša i zašto ne pada kiša. Zbunjena su i činjenicom da voda i dalje teče kada otvore slavinu. Odgojiteljice su dokumentirala dječja pitanja, izradile plan i plakat koji je prezentiran roditeljima koji su podržali nastojanje u slijeđenju interesa djece.
Projekt je započeo u rujnu pa je prvo osigurana dostupnost vode za igru i istraživanje u dvorištu. Kantice, posudice raznih oblika, lijevci i sita postali su, uz vodu, najtraženiji rekviziti za aktivnosti na otvorenom.
S dolaskom hladnijeg vremena djeca nisu iscrpila sve zamisli te su se dječje aktivnosti s vodom preselile u sobe dnevnog boravka i zatim u druge prostore vrtića. Oformljen je centar za igru vodom u zajedničkom prostoru igraonice. Roditelji su donijeli akvarij, mikroskop za promatranje vode iz bare, a prikupljen je i ostali pribor za opremanje  „Malog istraživačkog laboratorija".
Kreiranjem poticajnog okruženja, podržavanjem djece u realizaciji vlastitih zamisli, uvažavanjem dječjeg mišljenja i prava da se razvija prema vlastitim sposobnostima te stvara pozitivnu sliku o sebi kroz zadovoljstvo vlastitim postignućima ostvarena je prvotna zamisao projekta.
Njegovana je dječja radoznalost te se dijete poticalo da s interesom i čuđenjem promatra svijet oko sebe, ne prihvaćajući gotova rješenja, već stjeće svoje znanje temeljeno na vlastitom iskustvu. Kako se voda istraživala kroz različite aktivnosti i sva razvojna područja, uspjelo se oduševiti djecu za ljepotu i čudo vode te razviti začetak svijesti o potrebi očuvanja čiste vode u prirodi i senzibilizirati ih za buduće ekološki osviještene članove zajednice.
Roditelji su se uključili u aktivnosti sakupljanja, istraživanja, a djeca su u obiteljsku svakodnevicu uvela neka nova pravila: kada su žedni piju vodu, zatvaraju slavinu dok sapunaju ruke i slično.
Odgojiteljice su se trudile stvoriti uvjete za bolje organiziranje dječjeg iskustva, doživljaja, spoznaja i razumijevanje svijeta oko sebe putem razmjene i rasprave s ostalom djecom i odraslima. Razvijale su se vještine slušanja i postavljanja pitanja te se podržavalo dijete u procesu iznalaženja odgovora na svoja i tuđa pitanja. Podržavana je dječja potreba i pravo da se zalaže za sebe i svoje stavove, a proživljena iskustva izrazi pričom, pjesmom, pokretom ili likovnim sredstvima izražavanja.
„Živjeti u skladu s prirodom" moto je koji obuhvaća, ne samo stjecanje novih spoznaja, pristupa rješavanju problema, već i ozračje vrtića, međusobne odnose i razumijevanje svijeta koji nas okružuje te spoznaju da smo aktivni sudionici kreiranja vlastite budućnosti, a briga o zaštiti i očuvanju čiste i dostupne vode samo je jedan, ali važan dio.

gallery1 gallery1 gallery1   

  • mt_gallery
    Ponedjeljak, 02. svibanj 2016.

    Smotra projekata iz područja Građanskog odgoja i obrazovanja

    U Požegi je dana 18. ožujka 2016. godine održana Međužupanijska Smotra projekata iz područja Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko…
  • mt_gallery
    Četvrtak, 03. ožujak 2016.

    DV "Trnoružica " - Zdrava hrana

    Ideja projekta „Zdrava hrana" bila je upoznati djecu s važnošću zdrave prehrane za njihov rast i razvoj, uključiti ih u pripreme jednostavnih i zdravih jela s namirnicama koje su im…
  • mt_gallery
    Četvrtak, 03. ožujak 2016.

    DV "Pčelica" – „Dijete u svijetu glazbenih instrumenata“

    Kroz svakodnevne igre i aktivnosti u vrtiću primijetili smo sve veću zainteresiranost djece za sviranje na instrumentima u glazbenom centru. Tako je nastala tema našeg projekta, a cilj…
  • mt_gallery
    Utorak, 19. ožujak 2013.

    DV ˝Seka i braco˝ - Igre djece svijeta

    Početkom pedagoške godine slikovnica „Zlatna Ribica" je bila poticaj za izradu projekta i nastavak projekta „Putovanje oko svijeta".Djeca su pokazala veliki interes koji je potaknuo…
  • mt_gallery
    Ponedjeljak, 11. ožujak 2013.

    DV ˝Stribor˝ - Zdravi zubi – mogu i hoću sam

    Prepričavanje različitih događanja koja su se dogodila u vezi dječjih zubi potaknulo je niz pitanja: Zašto se zub klima? Zašto je ispao? Hoće li ostati rupa na mjestu zuba? Hoće li…
  • mt_gallery
    Četvrtak, 07. ožujak 2013.

    DV ˝Trnoružica˝ - Mali istraživači

    Dijete ima neodoljivu potrebu za istraživanjem. Pokreće ga unutrašnja motivacija koja je puno djelotvornija ako joj se pridruži i vanjska motivacija, što su u ovom projektu bili…
  • mt_gallery
    Srijeda, 06. ožujak 2013.

    DV ˝Maslačak˝ - Živjeti u skladu s prirodom

    Šetnja do potočića u blizini vrtića, stanje u kojem je zatečen, iskrena emocionalna reakcija djece te lavina dječjih pitanja inicirala su provođenje projekta ˝Živjeti u skladu s…
  • mt_gallery
    Srijeda, 06. ožujak 2013.

    DV ˝Kosjenka˝ - Boravak na zraku

    Boravak na otvorenom, zbog svoje veličine i osjećaja slobode koje pruža, omogućuje sudjelovanje većeg broja djece u aktivnostima koje nisu ostvarive u sobama dnevnog boravka. Potaknuti…
  • mt_gallery
    Srijeda, 06. ožujak 2013.

    DV ˝Ivančica˝ - Djeca pomažu djeci

    U dječjem vrtiću „Ivančica" nalaze se mješovite skupine koje imaju zajedničku garderobu. Dolaskom nove djece na početku pedagoške godine primjećeno je kako djeca spontano pomažu djeci…
  • mt_gallery
    Srijeda, 06. ožujak 2013.

    DV ˝Hlapić˝ - U dodiru s prirodom

    Susret djece s prirodom započinje u obitelji i dječjim vrtićima. Predškolska dob predstavlja ključno razvojno razdoblje za mnoga područja pa tako i ovo. Početak razumijevanja prirode…
  • mt_gallery
    Srijeda, 06. ožujak 2013.

    DV ˝Radost˝ - Naša mala scena

    Lutka i scensko stvaralaštvo neizostavan je dio dječjeg razvoja i svakodnevnice bilo u obiteljskom ili izvanobiteljskom okruženju. Djeca se od najranije dobi susreću s lutkama i…
  • mt_gallery
    Utorak, 05. ožujak 2013.

    DV ˝Pčelica˝ - Rastimo zajedno s prijateljima-različitosti nas obogaćuju

    Svakodnevni život u skupini predškolaca različite životne dobi (djeca od 5 do 7 godina ), različitih potreba (djeca s posebnim potrebama) te različitih mogućnosti potaknuo je na…