Dječji vrtići Ivana Brlić Mažuranić

Nacionalni program odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo

DV ˝Trnoružica˝ - Mali istraživači

Dijete ima neodoljivu potrebu za istraživanjem. Pokreće ga unutrašnja motivacija koja je puno djelotvornija ako joj se pridruži i vanjska motivacija, što su u ovom projektu bili studenti Ranog i predškolskog odgoja. U zajedničkoj suradnji ostvareni su prvi kontakti djece s jednostavnim znanstvenim pokusima s vodom, pobuđeno je njihovo zanimanje za znanost i pruženo dodatno znanje i materijali za njihovo provođenje. Tijekom projekta prostor je svakodnevno struktuiran na način koji je omogućavao nesmetan pristup likovnim i pedagoško neoblikovanim materijalima. Uloga odgojitelja i studenata bila je poticajna, podržavajuća i posrednička. Poticajno okruženje je bilo veliko te su aktivnosti bili motivirane, djelotvorne i dosjetljive. Djeca su aktivnostima pristupala sa sigurnošću te bez puno razmišljanja uzimala materijal i rezultat je bio pred njima. Njihove ideje su bile jasne, napor stvaran i ozbiljan, kao i poruke koje su upućivala. Koristila su se različitim materijalima za izražavanje svog unutrašnjeg bića, poimanja sebe i svijeta oko sebe, materijala za istraživanje i eksperimentiranje. Naučila su promatrati, opipavati, dodirivati i oblikovati materijale. Svako dovršeno djelo bilo je izvor beskrajnog zadovoljstva i ponosa. Aktivnosti su se nadovezivale, djeca su djelovala i surađivala. Dječje istraživanje bilo je sve veće uz likovni izraz, pokretne aktivnosti, kreativne igre pedagoški neoblikovanim materijalom. Istraživanje im je dalo mogućnost da sami ispitaju svoje postojeće znanje i samostalno otkriju nova znanja. Tijekom rada koristile su se metode radno-praktičnih aktivnosti, istraživačke aktivnosti, metode prosudbe, procjene i analize sadržaja. Pravovremenim otkrivanjem darovitosti svakog djeteta, pravilnim usmjeravanjem i poticanjem u razvoju, pomoglo se potencijalno darovitoj djeci razvoj talenta i kreativnosti te mogućnost izrastanja u osobe koje će vlastitim radom poticati napredak čitavog društva. Djeca su samostalno birala aktivnosti i materijale, pokazivala kreativnu upornost, izražavala se kroz crtanje, slikanje, modeliranje, ples i pokret. Na originalan način iznosila su svoje mišljenje, ideje, komentare i rješavala određene probleme. Odabirala su način na koji će prezentirati svoj rad te kombinirala stvari i ideje na svoj način. Tijekom projekta djeca su razvijala stvaralačke sposobnosti, ostvarivala vlastitu sposobnost i kreativnost, izvršavala postavljene obveze, poticala jedna druge na timski rad, suradnju te razvijala socijalne vještine. Vrijednost i važnost kreativnog izražavanja nije u tome da odrasli prepoznaju njihov uradak, već u onome što samo dijete vidi. Svi ti uratci nisu sadržavali orginalnost, nego se veliko bogatstvo krilo u razgovoru o istom i na taj način djeca su otvorila vrata svog unutrašnjeg svijeta, mašte, želja, snova i strahova. Pronašla su i sačuvala skrivene ljepote i znakove, uživala istražujući bogatstvo boje i vode. Interes djece za kreativno istraživanje nije se smanjio tako da i dalje se može razrađivati i nadograđivati ova temu i vezati je uz druge aktivnosti.

gallery1 gallery1 gallery1   

  • mt_gallery
    Ponedjeljak, 02. svibanj 2016.

    Smotra projekata iz područja Građanskog odgoja i obrazovanja

    U Požegi je dana 18. ožujka 2016. godine održana Međužupanijska Smotra projekata iz područja Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko…
  • mt_gallery
    Četvrtak, 03. ožujak 2016.

    DV "Trnoružica " - Zdrava hrana

    Ideja projekta „Zdrava hrana" bila je upoznati djecu s važnošću zdrave prehrane za njihov rast i razvoj, uključiti ih u pripreme jednostavnih i zdravih jela s namirnicama koje su im…
  • mt_gallery
    Četvrtak, 03. ožujak 2016.

    DV "Pčelica" – „Dijete u svijetu glazbenih instrumenata“

    Kroz svakodnevne igre i aktivnosti u vrtiću primijetili smo sve veću zainteresiranost djece za sviranje na instrumentima u glazbenom centru. Tako je nastala tema našeg projekta, a cilj…
  • mt_gallery
    Utorak, 19. ožujak 2013.

    DV ˝Seka i braco˝ - Igre djece svijeta

    Početkom pedagoške godine slikovnica „Zlatna Ribica" je bila poticaj za izradu projekta i nastavak projekta „Putovanje oko svijeta".Djeca su pokazala veliki interes koji je potaknuo…
  • mt_gallery
    Ponedjeljak, 11. ožujak 2013.

    DV ˝Stribor˝ - Zdravi zubi – mogu i hoću sam

    Prepričavanje različitih događanja koja su se dogodila u vezi dječjih zubi potaknulo je niz pitanja: Zašto se zub klima? Zašto je ispao? Hoće li ostati rupa na mjestu zuba? Hoće li…
  • mt_gallery
    Četvrtak, 07. ožujak 2013.

    DV ˝Trnoružica˝ - Mali istraživači

    Dijete ima neodoljivu potrebu za istraživanjem. Pokreće ga unutrašnja motivacija koja je puno djelotvornija ako joj se pridruži i vanjska motivacija, što su u ovom projektu bili…
  • mt_gallery
    Srijeda, 06. ožujak 2013.

    DV ˝Maslačak˝ - Živjeti u skladu s prirodom

    Šetnja do potočića u blizini vrtića, stanje u kojem je zatečen, iskrena emocionalna reakcija djece te lavina dječjih pitanja inicirala su provođenje projekta ˝Živjeti u skladu s…
  • mt_gallery
    Srijeda, 06. ožujak 2013.

    DV ˝Kosjenka˝ - Boravak na zraku

    Boravak na otvorenom, zbog svoje veličine i osjećaja slobode koje pruža, omogućuje sudjelovanje većeg broja djece u aktivnostima koje nisu ostvarive u sobama dnevnog boravka. Potaknuti…
  • mt_gallery
    Srijeda, 06. ožujak 2013.

    DV ˝Ivančica˝ - Djeca pomažu djeci

    U dječjem vrtiću „Ivančica" nalaze se mješovite skupine koje imaju zajedničku garderobu. Dolaskom nove djece na početku pedagoške godine primjećeno je kako djeca spontano pomažu djeci…
  • mt_gallery
    Srijeda, 06. ožujak 2013.

    DV ˝Hlapić˝ - U dodiru s prirodom

    Susret djece s prirodom započinje u obitelji i dječjim vrtićima. Predškolska dob predstavlja ključno razvojno razdoblje za mnoga područja pa tako i ovo. Početak razumijevanja prirode…
  • mt_gallery
    Srijeda, 06. ožujak 2013.

    DV ˝Radost˝ - Naša mala scena

    Lutka i scensko stvaralaštvo neizostavan je dio dječjeg razvoja i svakodnevnice bilo u obiteljskom ili izvanobiteljskom okruženju. Djeca se od najranije dobi susreću s lutkama i…
  • mt_gallery
    Utorak, 05. ožujak 2013.

    DV ˝Pčelica˝ - Rastimo zajedno s prijateljima-različitosti nas obogaćuju

    Svakodnevni život u skupini predškolaca različite životne dobi (djeca od 5 do 7 godina ), različitih potreba (djeca s posebnim potrebama) te različitih mogućnosti potaknuo je na…