Dječji vrtići Ivana Brlić Mažuranić

Nacionalni program odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo

DV ˝Stribor˝ - Zdravi zubi – mogu i hoću sam

Prepričavanje različitih događanja koja su se dogodila u vezi dječjih zubi potaknulo je niz pitanja: Zašto se zub klima? Zašto je ispao? Hoće li ostati rupa na mjestu zuba? Hoće li narasti novi zub? Zašto nisi dala da ti popravi zub? Neka pitanja dobila su odgovore: Mama mi je rekla da će narasti novi zub. Klima se zato što će tu narasti novi zub. Ništa ne boli kad ti popravlja zub. Dobiješ plombu u boji.
Odgojiteljice su poticale daljnje postavljanje pitanja i traženja odgovora pa su se djeca dosjetila kako u centru čitanja i pisanja imaju slikovnice o Gricu i Grecu. Daljnjim razgovorom odabrana su najvažnija pitanja: Što znamo o zubima? Zašto trebamo prati zube? Kako se pravilno peru zubi? Kako još čuvamo zdravlje zubi? Kako možemo oštetiti zube?
Započeli su sa sakupljanjem slikovnica, fotografija, igara za liječnika, pribora za pranje zubi i svega što su djeca mislila da treba kako bi započeli rad na projektu. S tim je i započelo traženje odgovora na pitanja koja su postavljena kao smjernice u razvoju projekta. U bogatstvu materijala te prirodnoj dječjoj znatiželji na svako od tih pitanja, djeca su tražili odgovor promatranjima, istraživanjima, postavljali su pitanja, proučavali slikovnice i eksperimentirali. Djeca sudjelujući u aktivnostima su neprestano izmjenjivala svoja iskustva i stečena znanja. Odgovore na pitanje bilježili su kroz kreativne aktivnosti. Bogatstvom pisanog materijala, fotografija i plakata opremljen je centar čitanja i pisanja. Djeca i odgojteljice su oformili ordinaciju i opremili je instrumentima iz igre liječnika, a neke su instrumente i sami izradili od nestrukturiranog materijala. U kupaonici kod umivaonika postavljene su  fotografije koje podsjećaju na pravilnu tehniku pranja zubi. Nestrukturirani materijali dodani su u centar za likovno izražavanje te su tako potaknuli djecu da svoja iskustva izraze na kreativan način. U centru za istraživanje bili su dostupni materijali za izradu paste za zube te za pokuse s octom i jajima. Odgojiteljice su poticale  timski pristup kojim djeca eksperimentiraju, organiziraju scenske, imitativne i stvaralačke igre.
U pozadini cijelog projekta razvijale su se komunnikacijske vještine. Roditelji su svojom znatiželjom i praćenjem «bilješki» izloženih na panoima svakodnevno bili informirani o tijeku projekta. Pomagali su u nabavi poticaja, opremanju „ordinacije", a nekoliko majki je s djecom i odgojiteljicama išlo u posjetu stomatologu. U svakodnevnim situacijama uočilo se koliko su djeca naučila u tijeku cijelog projekta i kako vode brigu o zdravlju svojih zubi. Svakodnevno pranje zubi poslije doručka postalo je nezaobilazna navika u kojoj su kontrolirali jedni druge u tehnici pranja zubi.
Promatrajući projekt kao cjelinu može se zaključiti da je u potpunosti ostvaren postavljeni cilj, djeca su potaknuta na brigu o zdravlju zubi stvarajući svakodnevnu naviku održavanja higijene usta kao temelja za dobro zdravlje. Iako je većina djece imala naviku pranja zubi, aktivnosti koje su odrađene približile su djeci važnost njege i zdravlja zubi.
Projektom su potaknuta djeca na upoznavanje svojih prava u odnosu na životno važne potrebe, omogućavanje percipiranja i razlikovanja što je za njih dobro, a što ne te prepoznavanja što je najbolje za njihovu fizičku i emocionalnu sigurnost i zdravlje .

gallery1 gallery1 gallery1   

  • mt_gallery
    Ponedjeljak, 02. svibanj 2016.

    Smotra projekata iz područja Građanskog odgoja i obrazovanja

    U Požegi je dana 18. ožujka 2016. godine održana Međužupanijska Smotra projekata iz područja Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko…
  • mt_gallery
    Četvrtak, 03. ožujak 2016.

    DV "Trnoružica " - Zdrava hrana

    Ideja projekta „Zdrava hrana" bila je upoznati djecu s važnošću zdrave prehrane za njihov rast i razvoj, uključiti ih u pripreme jednostavnih i zdravih jela s namirnicama koje su im…
  • mt_gallery
    Četvrtak, 03. ožujak 2016.

    DV "Pčelica" – „Dijete u svijetu glazbenih instrumenata“

    Kroz svakodnevne igre i aktivnosti u vrtiću primijetili smo sve veću zainteresiranost djece za sviranje na instrumentima u glazbenom centru. Tako je nastala tema našeg projekta, a cilj…
  • mt_gallery
    Utorak, 19. ožujak 2013.

    DV ˝Seka i braco˝ - Igre djece svijeta

    Početkom pedagoške godine slikovnica „Zlatna Ribica" je bila poticaj za izradu projekta i nastavak projekta „Putovanje oko svijeta".Djeca su pokazala veliki interes koji je potaknuo…
  • mt_gallery
    Ponedjeljak, 11. ožujak 2013.

    DV ˝Stribor˝ - Zdravi zubi – mogu i hoću sam

    Prepričavanje različitih događanja koja su se dogodila u vezi dječjih zubi potaknulo je niz pitanja: Zašto se zub klima? Zašto je ispao? Hoće li ostati rupa na mjestu zuba? Hoće li…
  • mt_gallery
    Četvrtak, 07. ožujak 2013.

    DV ˝Trnoružica˝ - Mali istraživači

    Dijete ima neodoljivu potrebu za istraživanjem. Pokreće ga unutrašnja motivacija koja je puno djelotvornija ako joj se pridruži i vanjska motivacija, što su u ovom projektu bili…
  • mt_gallery
    Srijeda, 06. ožujak 2013.

    DV ˝Maslačak˝ - Živjeti u skladu s prirodom

    Šetnja do potočića u blizini vrtića, stanje u kojem je zatečen, iskrena emocionalna reakcija djece te lavina dječjih pitanja inicirala su provođenje projekta ˝Živjeti u skladu s…
  • mt_gallery
    Srijeda, 06. ožujak 2013.

    DV ˝Kosjenka˝ - Boravak na zraku

    Boravak na otvorenom, zbog svoje veličine i osjećaja slobode koje pruža, omogućuje sudjelovanje većeg broja djece u aktivnostima koje nisu ostvarive u sobama dnevnog boravka. Potaknuti…
  • mt_gallery
    Srijeda, 06. ožujak 2013.

    DV ˝Ivančica˝ - Djeca pomažu djeci

    U dječjem vrtiću „Ivančica" nalaze se mješovite skupine koje imaju zajedničku garderobu. Dolaskom nove djece na početku pedagoške godine primjećeno je kako djeca spontano pomažu djeci…
  • mt_gallery
    Srijeda, 06. ožujak 2013.

    DV ˝Hlapić˝ - U dodiru s prirodom

    Susret djece s prirodom započinje u obitelji i dječjim vrtićima. Predškolska dob predstavlja ključno razvojno razdoblje za mnoga područja pa tako i ovo. Početak razumijevanja prirode…
  • mt_gallery
    Srijeda, 06. ožujak 2013.

    DV ˝Radost˝ - Naša mala scena

    Lutka i scensko stvaralaštvo neizostavan je dio dječjeg razvoja i svakodnevnice bilo u obiteljskom ili izvanobiteljskom okruženju. Djeca se od najranije dobi susreću s lutkama i…
  • mt_gallery
    Utorak, 05. ožujak 2013.

    DV ˝Pčelica˝ - Rastimo zajedno s prijateljima-različitosti nas obogaćuju

    Svakodnevni život u skupini predškolaca različite životne dobi (djeca od 5 do 7 godina ), različitih potreba (djeca s posebnim potrebama) te različitih mogućnosti potaknuo je na…